El contratenor, director i pedagog René Jacobs és considerat ayui dia un dels referents en la recuperació del repertori "antic" i clàssic amb criteris històrics. Els seus darrers enregistraments per a Harmonia Mundi de la trilogia Mozart-Da Ponte (Le nozze di Figaro, Cosí fan tutte i Don Giovanni) i sobretot de La Flauta Màgica de Mozart-Schikaneder han revolucionat els darrers anys l´univers sonor del Classicisme, tot descobrint a l´afeccionat i l´expert una nova forma d´acostar-se al repertori del segle XVIII. Paral.lelament al seu idil.li mozartià -acaba de sortir al mercat La finta giardiniera, novament amb la Freiburger Barockorchester i el protagonisme vocal de Sophie Karthäuser-, Jacobs du a terme una important tasca de recuperació d´òperes de G. F. Händel -la recent Agrippina n´ès un bon example- i d´altres obres encara menys conegudes, com Les set últimes paraules de Crist a la creu de G. B. Pergolesi que sortirà properament al mercat. Això sí, no oblida revisar altres hits de la música antiga com la Passió segons sant Mateu de J. S. Bach, que va enregistrar l´estiu passat i que, de ben seguir, revolucionarà el mercat discogràfic ben aviat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados