Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La comprensió de les clàusules de relatiu en catalá infantil

  • Autores: Anna Gavarró, Flavia Adani, Marta Ramoneda, Sandra Rusiñol, Raquel Sánchez
  • Localización: Caplletra: revista internacional de filología, ISSN 0214-8188, Nº. 53, 2012, págs. 91-105
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Les clàusules de relatiu han estat objecte d’un nombre important de treballs en el camp de la gramàtica adulta, la gramàtica infantil i l’afàsia. Aquí emprenen el primer estudi de la comprensió de les clàusules de relatiu de subjecte i d’objecte en català infantil. Repliquem un experiment dissenyat per a l’italià per Adani (2008), en concret una tasca d’identificació d’agent, amb 33 nens parlants del català central d’edats compreses entre els 3,5 i els 6,2 anys. L’anàlisi dels resultats indica que els nens assoleixen nivells adults de comprensió de les relatives de subjecte primerencament, mentre que la comprensió de les relatives d’objecte progressa però no assoleix nivells adults fins a l’edat de 5,6 anys. Les relatives d’objecte amb subjecte postverbal majoritàriament s’interpreten de forma errònia com a relatives de subjecte per a tots els grups examinats, en clar contrast amb el comportament adult.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno