Antonio Cabrales Goitia, Florentino Felgueroso Fernández
Aquest article fa un repàs de la situació del joves de la nostra societat en el marc de la iniciativa emblemàtica "Joventut en moviment" de l'estratègia Europa 2020 i proposa actuacions adreçades a afrontar tres grans reptes: reduir l'elevat abandonament escolar prematur, millorar els resultats escolars i adaptar l'estructura ocupacional de manera que es redueixi el fort desajust entre oferta i demanda. En l'ensenyament obligatori, les polítiques s'adrecen a fer que famílies i alumnes considerin l'educació com una inversió d'avui per demà, mentre que en paral·lel es proposa modificar el procés de selecció del professorat per aconseguir un personal docent més motivat i efectiu. En l'ensenyament postobligatori es posa l'accent, d'una banda, a potenciar una formació professional reglada més eficaç, incorporant-hi també l'educació dual, i d'una altra, a aconseguir una universitat més autònoma i més competitiva, fet que implica bàsicament canvis en la governança i en el sistema de finançament, que hauria de considerar tant criteris de docència com de recerca.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados