La República de Moldavia declaró su independencia el 27 de agosto de 1991 y junto con otras 14 repúblicas de la antigua Unión Soviética se convirtió en miembro de pleno derecho de la sociedad internacional. Luego llego el procedimiento interno de �divorcio� de la antigua URSS y los procedimientos externos para el reconocimiento bilateral de los otros Estados y organizaciones internacionales, principalmente por la ONU.
Convirtiéndose en objeto de derecho internacional, la República de Moldavia inició el proceso de establecimiento de relaciones diplomáticas con otros sujetos de derecho internacional y, respectivamente, el establecimiento de sus misiones diplomáticas permanentes en el extranjero. En paralelo, se inició la reorganización de las instituciones estatales especializadas, incluyendo el Ministerio de Asuntos Exteriores de la antigua RSSM, cuyas funciones estaban limitadas por las llamadas �relaciones amistosas entre ciudades hermanadas�.
La reorganización o mejor dicho, la formación del servicio diplomático moldavo ha sido un proceso tanto creativo como interesante, pero también difícil debido al hecho de que el país tenía en aquel momento un marco jurídico que le permitiría servir a sus extranjeros, carecía de de un personal diplomático con la formación profesional adecuada, no tenía experiencia en relaciones extranjeras y no disponía de una base de datos de normas y principios del derecho internacional. A pesar de los problemas y dificultades anteriormente mencionados, en tan sólo 2-3 años, Moldavia ha conseguido organizar el servicio diplomático moldavo, que se concentró en la oficina central del Ministerio de Asuntos Exteriores y las misiones diplomáticas en el extranjero.
Moldaviako Errepublikak 1991.urteko abuztuaren 27an lortu zuen independentzia. Horrek nazioarteko gizartearen eskubide osoko kide bilakatu zuen, garai bateko Sobietar Errepublikako beste 14 errepublikekin batera. Ildo beretik etorri ziren, lehenengo, barneko prozedura SESB zaharretik �dibortzioa� lortzeko; eta gero, kanpoko prozedurak, beste estatuen eta gainontzeko nazioarteko erakundeen aldebiko onarpena eskuratzeko, batez ere, ONU deiturikoarena.
Modu horretan Moldaviako Errepublika nazioarteko zuzenbidearen objektu bihurtu zen, eta bide beretik prozesu bat ireki zuen nazioarteko zuzenbideko beste kideekin diplomazia-harremanak ezartzeko eta, era berean, diplomazia-misio iraunkorrak eratzeko atzerrian. Bide bertsutik, estatu mailako erakunde berezituak berrantolatzen hasi zen, lehenagoko SESB deituriko atzerri-ministerioa barne. Horren eginkizuna �senidetuta dauden hirien lagunarteko harremanak� deiturikoek mugatzen zituzten, hain zuzen ere.
Moldaviar zerbitzu diplomatikoa berrantolatzea, edo hobeto esanda, eratzea, prozesu sortzaile bezain interesgarria izan zen, eta era berean zaila, estatuak ez baitzuen une hareetan marko juridiko baliagarririk atzerritarrei eskaintzeko, ezta lanbide-heziketa egokia zuten diplomazialaririk, atzerriko harremanetan ez zuten inolako eskarmenturik, ezta nazioarteko zuzenbidearen arau eta printzipioen datu-baserik ere. Arazoak arazo eta aurretiaz aipatutako zailtasunak zailtasun, hala ere, Moldaviak, bi edo hiru urtean lor tu zituen zerbitzu diplomatiko moldaviarra antolatzea, atzerri-ministerioaren bulego nagusian biltzea eta diplomaziako misioak indartzea atzerrian.
Moldaviar zerbitzu diplomatikoaren oinarri juridikoa da, besteak beste, Konstituzioa, 2001eko abenduaren 27ko Moldaviako Errepublikaren Zerbitzu Diplomatikoaren Legea, Moldavia alderdi den nazioarteko itunak, dela 1961ko apirilaren 18ko Diplomazia-harremanei buruzko Vienako hitzarmena, dela 1963ko apirilaren 24ko Kontsul-harremanei buruzko Vienako hitzarmena, eta gainontzeko legeria ere barnean dela.
The Republic of Moldova declared its independence on August 27, 1991 and together with 14 other former republics of the Soviet Union became a full member of international society. Then came the internal procedure for "divorce" from the former USSR, and external procedures for the bilateral recognition by other states and international organizations, primarily the UN.
Becoming the subject of international law the Republic of Moldova initiated the process of establishing diplomatic relations with other subjects of international law and, respectively, establishing its permanent diplomatic missions abroad. In parallel, it began the reorganization of specialized state institutions, including the Ministry of Foreign Affairs of the former MSSR, whose functions were limited by the so-called "friendly relations between the twin cities." Reorganization or, rather, the formation of the Moldovan diplomatic service was a creative process as much as interesting as it was and difficult due to the fact that the country had at that time the legal framework that allows it to serve its foreign had no diplomatic training staff that had no experience in foreign relations and did not have a database of rules and principles of international law. Despite the above problems and difficulties during only 2-3 years, Moldova has managed to organize the Moldovan diplomatic service, which was concentrated in the central office of the Ministry of Foreign Affairs and diplomatic missions abroad.
The legal basis of the Moldovan diplomatic service is the Constitution, Law on Diplomatic Service of the Republic of Moldova of 27 December 2001, international treaties to which Moldova is party, including the Vienna Convention on Diplomatic Relations of 18 April 1961 and the Vienna Convention on Consular Relations of 24 April 1963 and also other normative acts.
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