With the aim of exploring the relationship between University exams and the overall state of health of students, various questionnaires were handed out to a simple of 113 physics students at three different stages: April (before the exam period), June (at the height of the exam period) and July-August (summer vacation). Significant differences were found between these three times regarding the informants' state of health, maximum deterioration being registered in June and the minimum in July-August. Other stress factors outside academic life were examined. No significant differences were found related to sex, year of studies, socioeconomic level or academic record.
Con el propósito de explorar las relaciones entre los exámenes universitarios y el estado de salud general de los estudiantes, se administraron diversos cuestionarios a una muestra de 113 alumnos de física en tres momentos distitntos: abril (antes de la época de exámenes), junio (en plena época de exámenes) y julio-agosto (vacaciones de verano). Se encontraron diferencias significativas entre los tres momentos respecto al estado de salud de los sujetos, alcanzándose el máximo deterioro de salud en junio y el mínimo en julio-agosto. Se controlaron otros estresores ajenos a la vida académica. No se hallaron diferencias significativas entre seños, cursos, niveles socioeconómicos o historial académico.
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