Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Una visión antropológica de la educación: la cultura como referencia y diferencia

  • Autores: Carlos Vecina Merchante
  • Localización: Educació i cultura: Revista mallorquina de pedagogia, ISSN 0212-3169, Nº 22, 2011, págs. 125-136
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • An anthropological view of education: Culture as a reference and a difference
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      El concepte de cultura es presenta com un recurs discursiu que facilita la referència a diferències entre grups i la seva ubicació social. Actua d’aquesta manera com una representació, afavoreix l’organització i la percepció de la realitat. En el cas de l’escola, és un recurs freqüent entre el professorat, però aquesta pràctica pot minvar les possibilitats de comunicació i aplicació d’un model d’educació intercultural, en què l’anomenat culturalisme apareix com una barrera per al desenvolupament de pràctiques més obertes.

    • English

      The concept of culture is presented as a discursive resource that facilitates the reference to differences between groups and their social location. It thus acts as a representation, favouring the organisation and perception of reality. In the case of schools, it is a frequent resource among teaching staff, yet culture can undermine the possibilities for communication and the application of an intercultural education model, in which so-called culturalism appears as a barrier for developing more open practices.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno