Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Factors psicosocials rellevants en la violència de preadolescents i adolescents escolaritzats

  • Autores: Carmen Santisteban Requena
  • Localización: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 13, Nº. 1-2, 2010-2011, págs. 243-254
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Relevant psychosocial factors in the violence of preadolescent and adolescent educated
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      Despite the considerable evidence accumulated on the effects of media violence, there still is a controversy on this topic which is mirrored in the popular media. The scientific community is still debating on the influence that TV and video games exert on people's behavior (see, for example, Kids, TV viewing, and aggressive behavior, Science (Letters) 297, 49-50, 2002). Those who oppose the influencing role of TV and video games on aggressive behavior claim that causality cannot be easily established since violent individuals will be more likely to watch aggressive acts on TV and perform them in video games. The present study (with a sample size of 2322) on preadolescents and adolescents students, try to clarify some aspects of both views introducing new variables as time devoted to homework and extracurricular reading and personality traits as impulsivity or sensitivity to noise. In addition we study the personal and subjective opinions of the students about the aggression in different contexts and possible solutions.

    • català

      A pesar de la considerable evidència acumulada sobre els efectes de la violència en els mitjans, encara hi ha controvèrsia sobre el tema. La comunitat científica debat la influència de la TV i els videojocs en el comportament dels subjectes (vid. Kids, TV viewing, andaggressivebehavior, Science (Letters) 297, 49-50, 2002). Aquells que s’oposen al fet que la TV i els videojocs tenen influència sobre el comportament agressiu, defensen que la causalitat no es pot establir tan fàcilment, ja que als individus violents els agradarà més veure actes agressius en TV i que estiguen presents en els videojocs.

      En l’actual estudi realitzat amb escolars preadolescents i adolescents –amb una grandària de mostra de 2322 individus–, es tracta d’aclarir alguns aspectes d’ambdós punts de vista, introduint variables que figuren en els estudis d’altres autors, com el temps dedicat als deures, el dedicat a la lectura extraescolar i trets de personalitat com la impulsivitat o la sensibilitat individual al soroll.

      Addicionalment hem estudiat els resultats de les opinions dels estudiants sobre l’agressió en diferents contextos i les seues propostes de possibles solucions.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno