Fa aproximadament dues dècades, el concepte de capital social va ser integrat al debat i discurs sobre el desenvolupament, en termes d’un actiu de cooperació, reciprocitat i confiança, present en normes i valors, i en les relacions socials de certs grups.
El concepte de capital social guarda relació amb la necessitat d’aprehendre en un sol concepte un conjunt de dimensions de la interacció col·lectiva, en les quals els individus s’han de situar a fi d’estructurar una interacció amb sentit i establir-se com a persones en la trama de normes i valors morals que constitueixen i construeixen la comunitat i la societat que es viu.
Així, doncs, el capital social de forma implícita porta associada l’existència d’una xarxa de relacions socials, la qual inclou tant les relacions formals com les informals.
L’objectiu d’una xarxa és mantenir el flux d’informació, i atesa l’heterogeneïtat dels interessos i objectius dels participants, articular-se amb la finalitat de desencadenar fets polítics i socials de transcendència local, regional, nacional o internacional.
El concepte de capital social, després del seu desenvolupament en un ampli conjunt de ciències socials, permet aprofundir en la comprensió de determinats fenòmens empresarials. La generació de confiança, que deriva dels comportaments en relacions repetides, constitueix un factor rellevant per a explicar el potencial d’una empresa en el desenvolupament d’innovacions.
For roughly two decades, the concept of social capital has been integrated into the debate and discourse on development, in terms of active cooperation, reciprocity and trust, norms and values in mind, and social relations of certain groups.
The concept of social capital relates to the need to apprehend a single concept in a set of dimensions of collective interaction in which individuals should (and should) be located in order to structure a meaningful interaction and as people settle into the fabric of norms and moral values and constructs that comprise the community that lives and society.
Thus, the implicit form of social capital has associated the existence of a network of social relations, which includes both formal and informal relationships.
The purpose of a network is to maintain the flow of information, and given the heterogeneity of interests and objectives of the participants to articulate the purpose of generating the political and social significance of local, regional, national or international.
The concept of social capital, after its development in a wide range of social science is allowing further compression of certain corporate events. The generation of trust, which derives from the behavior in repeated relationships, constitutes an important factor to explain the potential of a company in the development of innovations.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados