L�aparició d�un objecte excepcional fet d�os de bòvid anomenat tap en emplaçaments rituals de la segona edat del ferro va permetre fa uns anys postular una hipòtesi anomenada d��economia funerària�. Les dades procedents d�assentaments suggereixen que la cabana ramadera va canviar en la seva composició, disminuint la quantitat de bòvids en favor dels ovicàprids. El perfil de sacrifici també va canviar orientant l�ús d�aquests animals domèstics cap a l�obtenció de productes secundaris i la força de treball. Les recents troballes de la necròpolis de Son Real i del Santuari de la Punta des Patró a Mallorca apunten vers un ritual de comensalitat, on presumiblement els sectors més rics de la societat haurien consumit carn de bòvid en els rituals funeraris o l�haurien emprada com a ofrena, en contraposició als grups menys rics que només haurien tingut accés a la carn de suid o ovicàprid.
L�aparició d�un objecte excepcional fet d�os de bòvid anomenat tap en emplaçaments rituals de la segona edat del ferro va permetre fa uns anys postular una hipòtesi anomenada d��economia funerària�. Les dades procedents d�assentaments suggereixen que la cabana ramadera va canviar en la seva composició, disminuint la quantitat de bòvids en favor dels ovicàprids. El perfil de sacrifici també va canviar orientant l�ús d�aquests animals domèstics cap a l�obtenció de productes secundaris i la força de treball. Les recents troballes de la necròpolis de Son Real i del Santuari de la Punta des Patró a Mallorca apunten vers un ritual de comensalitat, on presumiblement els sectors més rics de la societat haurien consumit carn de bòvid en els rituals funeraris o l�haurien emprada com a ofrena, en contraposició als grups menys rics que només haurien tingut accés a la carn de suid o ovicàprid.
L�aparició d�un objecte excepcional fet d�os de bòvid anomenat tap en emplaçaments rituals de la segona edat del ferro va permetre fa uns anys postular una hipòtesi anomenada d��economia funerària�. Les dades procedents d�assentaments suggereixen que la cabana ramadera va canviar en la seva composició, disminuint la quantitat de bòvids en favor dels ovicàprids. El perfil de sacrifici també va canviar orientant l�ús d�aquests animals domèstics cap a l�obtenció de productes secundaris i la força de treball. Les recents troballes de la necròpolis de Son Real i del Santuari de la Punta des Patró a Mallorca apunten vers un ritual de comensalitat, on presumiblement els sectors més rics de la societat haurien consumit carn de bòvid en els rituals funeraris o l�haurien emprada com a ofrena, en contraposició als grups menys rics que només haurien tingut accés a la carn de suid o ovicàprid
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados