Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La implantació d'equips de mediació als centres de secundària de la Comunitat Valenciana

  • Autores: José Ignacio Madalena Calvo
  • Localización: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 12, Nº. 2, 2008-2009 (Ejemplar dedicado a: Mediació), págs. 129-145
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      For the last few years, there is an increasing interest for the school mediation in the Valencian Community mainly focused on the creation of mediation teams in several high schools, especially in the provinces of Valencia and Alicante. In this process the CEFIRE of Valencia and Alicante have played an important role regarding the spread of school mediation and teacher training through a particular process and according to same basis which have influenced both implantation and the development of mediation teams. Despite the short time elapsed, it is possible to point out some trends and different conclusions about the present and the future of the school mediation in the Valencian Community. Throughout this article, therefore, we will write about how these mediation teams have been created, their principles and educational objectives they aim at in order to end up with some ideas about the trends observed and the path we should follow in the future.

    • català

      Des de fa uns quants anys, a la Comunitat Valenciana hi ha un interès creixent per la mediació escolar, que s’ha concretat en la creació d’equips de mediació en diversos instituts, sobretot a les províncies de València i Alacant.

      En aquest procés, els Centres de Formació, Innovació i Recursos Educatius (CEFIRE) de València i Alacant han tingut un paper important quant a la difusió de la mediació escolar i la formació del professorat mitjançant un determinat procés i d’acord amb uns principis en què s’han basat tant la implantació com l’evolució dels equips de mediació. Malgrat el breu temps transcorregut, és possible assenyalar algunes tendències i refl exions sobre el present i el futur de la mediació escolar a la Comunitat Valenciana. Al llarg d’aquest article, doncs, exposarem com s’han format aquests equips de mediació i quins principis i objectius educatius persegueixen. Finalment, formularem algunes refl exions sobre les tendències que hi hem observat i cap on caldria caminar.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno