Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de La tutoria en ensenyament secundari

Marc Antoni Adell Cueva, Violant Estreder i Ortí

  • English

    The aim of this study is to explore the attitudes and behaviors of the course tutors, who develop their tutorial task towards the students of secondary education, about the functions that are accepted as conventional in that responsibility.

    The study sample consisted of 70 teachers from 7 schools of Valencia Community. A psychometric test of the scale was performed, being grouped the items used in fi ve generic factors: collaborative implication, contextual mediation, virtual assessment, incentive of learning and relational reciprocity.

    Concerns about to the priority of tutorial tasks, they result in remarkable-high consideration in the activities specifi ed. Finally, several implications of this study are discussed, and some future lines of investigation are defi ned, in favour of the qualitative improvement of the imparted education.

  • català

    L’objectiu d’aquest estudi és explorar les actituds i els comportaments dels professionals docents, que desenvolupen la tasca tutorial envers l’alumnat de Secundària. És a dir, els tutors i les tutores. I això en relació amb les funcions que s’accepten com a convencionals en aquella responsabilitat. La mostra és composta per 70 tutors de 7 centres educatius a la Comunitat Valenciana.

    Es fa una anàlisi psicomètrica de l’escala i se n’estudien els resultats, primer ítem a ítem i desprès estructurant-los en els cinc factors resultants: implicació col·laborativa, mediació contextual, virtualitat avaluadora, incentivació d’aprenentatges i reciprocitat relacional. Pel que fa a la priorització de tasques tutorials, per part dels tutors, hi ha una valoració notable-alta en les activitats considerades. Finalment es reflexionen les implicacions d’aquest estudi envers la intervenció tutorial i es defineixen algunes línies futures d’investigació, a favor de la millora qualitativa de l’educació impartida.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus