Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estudis i investigacions sobre la introducció del valencià a l'ensenyament

  • Autores: José Luis Doménech Zornoza
  • Localización: Anuari de psicologia de la Societat Valenciana de Psicologia, ISSN 1135-1268, Vol. 12, Nº. 1, 2008-2009, págs. 45-64
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Studies and research about the introduction of the valencian language to the education
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      The paper releases some of the main conclusions of the studies reviewed, which are coincident with the main ideas of Cummins and other authors about the advantages of Bilingual Education Programs. It also states the lines to bear in mind in order to research about the design and applications of Trilingual Education Programs in Secondary and Primary education centers. This paper also reviews the studies carried out on the introduction of the Valencian language in the education system of the Valencian Community, since the implantation of the Law of Use and Education of the Valencian, until 2008.

      The degree of the Valencian language, as well as the attitudes shown by young people on their own language, is also addressed. And a coincidence in all the studies is found, that is only the programs of bilingual education are valid to achieve the goal of learning the two offi cial languages of the Valencian Community.

    • català

      L’article dóna a conéixer algunes de les principals conclusions a què arribaren els diferents treballs i que vénen a coincidir amb les idees de Cummins i d’altres autors pel que fa als avantatges dels Programes d’Educació Bilingüe.

      S’apunten línies a tindre en compte a l’hora d’investigar al voltant del disseny i duta a terme de Programes d’Educació Trilingüe per als centres d’Educació Primària i Secundària. Així mateix es presenta la revisió dels estudis i investigacions, sobre la introducció del valencià a l’ensenyament realitzats a la Comunitat Valenciana, des de la implantació de la Llei d’Ús i Ensenyament del Valencià, fins a l’any 2008.

      També es descriu quina és la situació del nivell de coneixement del valencià i les actituds que mostren els jóvens envers l’idioma propi dels valencians. I apareix una coincidència en tots els estudis pel que fa a què sols els programes d’educació bilingüe són vàlids per a assolir l’objectiu d’un aprenentatge de les dos llengües oficials de la Comunitat Valenciana.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno