Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de El procés d'informació i orientació professional: aproximació al perfil de l'orientador

Rogelio Navarro Domenichelli

  • català

    Durant els últims anys, el concepte d’educació permanent, també anomenat Life Long Learning, ha estat objecte de debat en el disseny de polítiques i accions educatives a Europa.

    L’orientació professional constitueix un element estructural i funcional del sistema educatiu i formatiu amb un objectiu clar: l’èxit d’una inserció professional i social satisfactòria de la persona. L’orientació professional comprèn aspectes d’informació acadèmica i laboral juntament amb altres aspectes fonamentals com és ara el coneixement de la persona i les possibilitats de l’entorn. La informació acadèmica i professional és un element imprescindible per a l’orientació. L’orientació professional s’ha de dirigir a treballar el processament d’aquesta informació per part de l’individu.

    Els canvis al mercat de treball han comportat modificacions en la relació formació-ocupació, per això cal definir en termes qualitatius les exigències que l’orientació professional haurà de complir en el marc del sistema educatiu i formatiu. El procés d’orientació professional i laboral i el perfil de l’orientador són qüestions que s’aborden en aquest article.

  • English

    During recent years the concept of Life Long Learning, has been the subject of discussion in the design of policies and educational activities in Europe.

    Vocational guidance is an element structural and functional educational system with a clear objective: to achieve a satisfactory social and professional integration of the individual. Vocational guidance covers aspects of academic information and work together with other fundamental aspects, such as knowledge of the person and the possibilities of the environment. The professional and academic information is an essential element for guidance.

    Vocational guidance should be directed to work processing of this information by the individual Changes in the labor market have led to changes in the training-employment, it is therefore necessary to defi ne in qualitative terms the demands professional orientation will meet within the educational system. Both process of career and work guidance and the profi le of the guiding are questions addressed in this article.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus