Sofía Buelga Vázquez, David Moreno Ruiz
En aquest treball es presenta el Projecte d’Investigació-Acció realitzat pel grup Lisis de la Universitat de València. Des del model ecològic, l’interès està a analitzar i prevenir la conducta violenta entre iguals a l’escola. Per a això s’ha aplicat en una mostra de 1319 adolescents d’edats compreses entre els 11 i els 16 anys una bateria d’instruments. En aquest article s’exposa, a tall d’exemple, un dels models d’equacions estructurals calculats en aquesta investigació. En concret s’analitza l’efecte directe i l’indirecte del clima familiar en la conducta violenta entre iguals i en el context escolar.
This article describes the Lisis group’s action-research project of the Universidad de Valencia. From the ecological model, the interest is focused on the analysis and prevention of violent behaviour among peers at school. For this purpose, a battery of instruments was administered to a sample of 1319 adolescents aged from 11 to 16 years. In this paper is shown, as an example one of the structural equation models calculated in the current research. In particular, the direct and indirect effect of family environment on violent behaviour and school environment is analysed.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados