En Holy Pictures (1983) y Home Rule (1993), Clare Boylan desmonta las dinámicas familiares de la Irlanda urbana del siglo anterior presentando madres que contradicen el ideal irlandés de la generosidad maternal. Boylan critica la estructura familiar de finales del XIX y principios del XX, mostrando como ésta puede presionar para que las madres se tornen sádicas. Además, Boylan complica el romance heterosexual estereotípico presentando esposas crueles. El ensayo se sirve de las ideas de Freud, Julia Kristeva, Michelle Masse y otros teóricos para iluminar dinámicas sadomasoquistas en las novelas de Boylan.
In Holy Pictures (1983) and Home Rule (1993), Clare Boylan deconstructs the family dynamics of urban Ireland a century earlier, portraying mothers who contradict the Irish ideal of maternal selflessness. Boylan critiques the Irish family structure of the late 1800s and early 1900s by showing how it can pressure mothers to become sadists. In addition, Boylan complicates the stereotypical heterosexual romance by portraying cruel wives. This essay draws upon Freud, Julia Kristeva, Michelle Masse and other theorists to illuminate the sado-masochistic dynamics in Boylan`s novels.
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