Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Habilitats competencials en i des d´un context paraescolar

María Carmen Jové Deltell, María Belén Franquet i Montufo, Ricardo Juárez Lozano, Pere Blanco Felip, Joaquín Reverter Masià

  • català

    Nous reptes transfereixen noves responsabilitats a les institucions i als drets i compromisos que s�han de resoldre amb propostes per garantir la millora de la qualitat de l�ensenyament en un àmbit no formal. El temps d�oci esta provocant una particular forma de vida. Els comportaments tendeixen desmesuradament a satisfer les necessitats més narcisistes del jovent per la qual cosa és urgent de promoure activitats que aconsegueixin despertar una actitud més altruista en les persones. La iniciativa dels educadors amb capacitat d�adaptació als canvis ha de reflexionar sobre les activitats que s�han d�oferir a les noves generacions per afrontar el temps lliure de la segona dècada del segle XXI amb qualitat . Amb l�objectiu final de formar a persones en valors durant el seu desenvolupament personal, donant sentit al seu temps d�oci en grup, amb respecte vers els altres i amb sentit democràtic dins del marc educatiu no formal, procurant que no interfereixi però si complementi el currículum ordinari establert per les diferents administracions educatives. Parlarem d�activitats paraescolars.

    La base educativa de les activitats paraescolars troba la seva essència en la interacció educador- educand. Esdevenen activitats escolars que poden realitzar-se o no dins de l�horari escolar, distint a l�horari curricular, però formant part de l�essència de l�escola. Aquest tipus d�activitats han de seguir conservant la seva consideració de necessàries i imprescindibles si el que realment volem és educar en profunditat, honestedat i integritat.

  • English

    New challenges new responsibilities transferred to the institutions and the rights and obligations that must be resolved to ensure that proposals for improving the quality of teaching in a non-formal education. The leisure time is causing a particular way of life. Behaviors tend disproportionately to satisfy the narcissistic needs of young people so it is urgent to promote activities to achieve a more altruistic awakening in people. The initiative of educators with the ability to adapt to changes should reflect on the activities to be offered to future generations to meet their free time in the second decade of the century with quality. With the goal of training people in securities for their personal development, giving meaning to their leisure time in groups, with respect for others and sense of democracy within the framework of non-formal education, but trying not to interfere complement the regular curriculum established by the various educational authorities. Discuss extracurricular activities.

    The base school extracurricular activities is the essence of the teacher-learner interaction.

    Become school activities that can be done or not in school hours, al�horari different curriculum, but part of the essence of the school. Such activities should continue its consideration of retaining necessary and essential if we really want is to educate in depth, honesty and integrity.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus