Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Hipertextualitat, context i temps són factors clau de construcció de credibilitat i autoritat cognitiva a Internet

  • Autores: Lluïsa Llamero Llamero
  • Localización: Comunicació: revista de recerca i anàlisi, ISSN-e 2014-0444, Vol. 28, Volum 1, 2011, págs. 105-125
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • El soroll informatiu existent dins l'actual grau de desenvolupament d'Internet genera la necessitat d'aplicar filtres tant per seleccionar com per avaluar la qualitat dels continguts. Les nocions de credibilitat i autoritat cognitiva compleixen aquests objectius i estan presents en l'agenda dels estudis de comunicació des de principis del segle xxi, però resten inexplorats a Catalunya. El present estudi recull una extensa revisió de la literatura dels conceptes i proposa un model teòric a partir d'una recerca empírica exploratòria en la qual s'ha optat per una metodologia qualitativa amb la realització d'un estudi de cas aplicat a la informació de la crisi econòmica iniciada en 2008. Metodològicament parlant incorpora una variant de l'entrevista semiestructurada amb navegació. Els resultats obren un camí per explorar-ne la validesa en altres contextos informacionals a Catalunya.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno