Este artículo se basa en los resultados de un proyecto en el que la autora participa. INCLUD-ED Project, �Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education� (2006-2011; http://creaub.info/included/), es un Proyecto Integrado Prioridad 7 �Citizens and governance in the knowledge-based society� de VI Programa Marco de la Comisión Europea.
El objetivo principal del proyecto INCLUD-ED es analizar las estrategias educativas que contribuyan a la cohesión e inclusión social y las estrategias de educación que conducen a la exclusión social, en una iniciativa en contra de la exclusión social, proporcionando los elementos clave y pautas de actuación para mejorar la formación política y social. El coordinador del proyecto es la Universidad de Barcelona, junto con el CREA (Centre de Recerca Social i Educativa, http://www.pcb.ub.edu/homepcb/live/ct/p576.asp) y El Departamento de Educación de la Universidad de Florencia (http://www.sciedu.unifi.it/mdswitch.html) que forma parte del consorcio de investigación.
This article is based mainly on the results of a project to which the author is participating. INCLUD-ED Project, �Strategies for inclusion and social cohesion in Europe from education� (2006-2011; http://creaub.info/included/), is an Integrated Project of the priority 7, �Citizens and governance in the knowledge-based society� of the 6th Framework Programme of the European Commission. The main objective of the INCLUD-ED integrated project is to analyse educational strategies that contribute to social inclusion and cohesion and educational strategies that lead to social exclusion, in the context of the European knowledge based society, providing key elements and action lines to improve educational and social policy. The Coordinator of the Project are the University of Barcelona and CREA (Centre de Recerca Social i Educativa, http://www.pcb.ub.edu/homepcb/live/ct/p576.asp) and the Department of Education of the University of Florence (http://www.sciedu.unifi.it/mdswitch.html) is part of the partnership.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados