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Transferring evidence into practice: what evidence summaries of library and information studies research tell practitioners

  • Autores: Lorie A. Kloda
  • Localización: Information Research, ISSN-e 1368-1613, Vol. 16, Nº. 1, 2011 (Ejemplar dedicado a: Proceedings of ISIC: the information behaviour conference, Murcia, 29 September - 1 October, 2010. Part 2.)
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Introducción. La evaluación crítica es un aspecto crucial de la práctica basada en la evidencia. Con el fin de determinar si la investigación es válida, confiable y aplicable, el proceso de la práctica basada en la evidencia defiende que la investigación publicada sea evaluada críticamente. Entre 2006 y 2008, la revista Evidence Based Library and Information Practice publicó 101 resúmenes de evidencia, evaluando críticamente la investigación en Biblioteconomía y Documentación. Estos resúmenes de evidencia pueden ser examinados a fin de determinar las fortalezas y debilidades comunes de la investigación pertinente en Biblioteconomía y Documentación y determinar los elementos comunes existentes en los comentarios de los resúmenes de evidencia.

      Método. Se realizó un análisis dirigido cualitativo de contenido de la parte del comentario de 101 resúmenes de evidencia publicados en la revista, Evidence Based Library and Information Practice de 2006-2008.

      Resultados. Los resúmenes de evidencia revelan más debilidades que fortalezas en la investigación en Biblioteconomía y Documentación. En general, los autores de los resúmenes de evidencia tienden a la observación de las debilidades relativas a la validez y confiabilidad, aunque paradójicamente señalan las fortalezas respecto a la aplicabilidad de la investigación a la práctica.

      Conclusiones. Se necesitan más investigaciones para entender por qué los autores de los resúmenes de evidencia notan más debilidades que fortalezas en la investigación en Biblioteconomía y Documentación y si esto refleja la calidad real de la investigación en general.

    • English

      Introduction. Critical appraisal is a crucial aspect of evidence-based practice. In order to determine whether research is valid, reliable and applicable, the evidence-based practice process advocates that published research be critically appraised. Between 2006 and 2008, the journal Evidence Based Library and Information Practice published 101 evidence summaries, critically appraising research in library and information studies. These evidence summaries can be examined in order to determine common strengths and weaknesses of research relevant to library and information studies and identify commonalities in existing evidence summary commentaries.

      Method. We undertook a directed qualitative content analysis of the commentary portion of all 101 evidence summaries published in the journal, Evidence Based Library and Information Practice from 2006-2008.

      Findings. Evidence summaries reveal more weaknesses than strengths in the library and information studies research. In general, evidence summary writers tend to remark on weaknesses relating to validity and reliability, yet paradoxically point out strengths with respect to research's applicability to practice.

      Conclusions.Further research is required to understand why evidence summary writers note more weaknesses than strengths in library and information studies research and whether this reflects the actual quality of the research in general.


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