Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Itinerant versus pelegrí. El periple del Mestre del timpà de Cabestany

  • Autores: Laura Bartolomé Roviras
  • Localización: Porticvm, Revista d´Estudis Medievals, ISSN-e 2014-0932, Nº. 1 (In itinerere devotionis: Art i pelegrinatge a l'Edat Mitjana), 2011, págs. 44-68
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      The case of the Cabestany Master is, without any doubt, one of the most paradigmatic chapters in the 12 th Romanesque sculpture. Since 1944 they are quite a lot of artworks that have been attributed to his authorship, and that are placed in such different geographies. This evidence, and also the fact that almost all the localizations are to be found nearby some of the most important pilgrimage roads, have moved many art historians to identify this sculptor with a �pilgrim artist�. The aim of this article is to present the new artistic profile of the Master of the tympanum of Cabestany, as well as his itinerant condition in the Romanesque art of the 12 th century. Thus, in the following lines is shown the confrontation between the terms �itinerant� and �pilgrim�, taking into account the pros and cons when choosing one or another category in order to designate the 12 the century art masters.

    • català

      El cas del Mestre de Cabestany és certament un dels episodis més paradigmàtics de l�escultura romànica del segle XII. Des de l�any 1944 i fins a l�actualitat han estat molt nombroses les obres que s�han atribuït a la seva autoria, i que es conserven en entitats geogràfiques ben disperses. Aquesta realitat i el fet que la major part de les localitzacions es situen en el pas de vies de peregrinació molt importants ha conduït a una part de la crítica historiogràfica a identificar aquest escultor amb un �artista pelegrí�. En aquest article es vol donar a conèixer el nou perfil artístic del Mestre del timpà de Cabestany i la seva condició de mestre itinerant de l�art romànic del segle XII, fet que no obliga en cap cas a considerar-lo com a un pelegrí. Per això, en les línees que segueixen es confronten els termes d��itinerant� i de �pelegrí�, tot valorant els pros i els contres de l�adjudicaciñ d�una o altra designació a determinats mestres de l�art del segle XII.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno