L´òpera francesa és molt més que Carmen, i això, Beátrice Uria-Monzon ho sap molt bé. De fet, lamenta que la identifiquin massa sovint amb la gitana imaginada per Bizet, i deixant en segon terme altres rols del repertori francès que la mezzosoprano té en cartera des dels deus inicis. La Didon a Les Troyens de Berlioz n´és un example, però ni de lluny l´únic. De fet, la cantant comença a obrir nova etapa introduint progressivament diversos rols normalment atribuïts a sopranos, com son la Chimène de Le Cid, La Navarreise i Cléopâtre de Massenet, i la divertida Grande-Duchesse de Gérolstein de Jacques Offenbach; tots aquests dins l´àmbit francès. Però també la Sarah de Roberto Devereux de Donizzeti, Tosca de Puccini -paper en què debutarà el 2012- i la princesa d´Èboli en la versió francesa del Don Carlos verdià, amb debut en el rol a Viena. No amaga la seva estima per Barcelona i el Gran Teatre del Liceu, on espera tornar aviat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados