Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Metacognitive Strategies Based Instruction to Support Learner Autonomy in Language Learning

Lucía García Magaldi

  • español

    This paper will discuss the nature of learner autonomy and its positive influence on learning outcomes. The first part presents an account of language learning theories and their corresponding effects on curriculum design and teaching methods with special reference to metacognition and learner autonomy. The key elements leading to metacognition, selfawarenes, and meta-self-awareness will be analysed. The pedagogical application by means of the use of metacognitive learning strategies and metacognitive strategies based instruction in order to foster autonomous learning in schools will be proposed, and a specific model for metacognitive strategies based instruction to promote learner autonomy in classrooms will be presented.

  • English

    Este artículo versa sobre la naturaleza del aprendizaje autónomo y sus efectos positivos sobre el proceso de aprendizaje. La primera parte presenta una revisión de las teorías sobre el aprendizaje de lenguas y sus efectos sobre los diseños curriculares y métodos didácticos que manifiestan la importancia de la metacognición y el aprendizaje autónomo. Los elementos principales que conducen a la metacognición, autoconsciencia y meta autoconsciencia, se analizarán. Se propone una aplicación pedagógica mediante el uso de las estrategias metacognitivas y la enseñanza basada en las estrategias metacognitivas de aprendizaje para desarrollar el aprendizaje autónomo en clase, y se presentará un modelo concreto para desarrollar la enseñanza basada en las estrategias metacognitivas de aprendizaje para promover el aprendizaje autónomo


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus