Aquest article descriu una proposta metodològica interdisciplinària per a estudiants universitaris de nivell intermedi en l’àrea de Ciències de la Salut (Infermeria, Odontologia i Medicina) de la Universidade do Estado do Amazonas. Aquesta proposta, basada en una epistemologia socioconstructivista i interactivista, dóna suport a una investigació etnogràfica i empírica centrada en els gèneres textuals en què els alumnes estan interessats, com ara: articles de revistes científiques, textos cientificotècnics, opuscles, prospectes mèdics, informació d’articles de periòdic, etc. En aquests tipus de documents s’introdueixen estratègies de lectura en llengua anglesa per assolir objectius específics, emfasitzant en el coneixement previ, el coneixement de fons de la llengua i en la interacció lector-text-escriptor. D’aquesta manera s’aconsegueix la contextualització dels textos esmentats i s’arriba a un ensenyament i aprenentatge satisfactoris.
This article, describing an interdisciplinary methodological application propos to academic students of intermediary level in the area of Health Science (Nursing, Dentistry and Medicine) in Amazon Estate University. This research based on an epistemological socio constructivist and socio interactivity, that support this article in an ethnographic empiric research centered in textually genres that are the interested of medical area, such as: scientific journal, scientific technical texts, folders, medical bulls, information newspaper section and etc. This propos is characterized by the reading texts through the reading strategies inserted in the approach of English for specific purposes, giving emphasis in the previous knowledge, background knowledge and the interaction author text-writer. Such way, we work the text contextualization, becomes, that way, the learning teaching more targeting.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados