Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La evaluación del profesorado, un indicador de calidad

  • Autores: Andrés Nadal Cristóbal
  • Localización: Educació i cultura: Revista mallorquina de pedagogia, ISSN 0212-3169, Nº 21, 2010, págs. 117-132
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Teacher evaluation, a quality indicator
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      A l’actual marc legal de l’educació (LOE), la qualitat ha passat a ser un dels objectius de la institució educativa, com a element bàsic per a una formació integral i per a la vida dels estudiants. Diferents estudis han demostrat l’alta correlació entre la qualitat de la docència, l’èxit escolar i, per tant, l’èxit de l’educació. En la present comunicació es presenten alguns dels conceptes de qualitat que més sovint s’utilitzen en educació, així com una anàlisi dels diferents sistemes o indicadors que s’han d’avaluar en el sistema educatiu i una revisió de diferents models d’avaluació del centre educatiu, per centrar-nos després en l’avaluació del docent i els indicadors de qualitat de la funció docent. En aquesta anàlisi, ens centrarem tant en aspectes legals (de la legislació actual) com en aspectes pràctics (els aspectes que, segons els autors, s’han d’avaluar de la funció docent). Es presenten també diferents tècniques o mètodes d’avaluació docent i se n’aporten tant els aspectes positius com els menys positius.

    • English

      In education current legal framework (LOE) quality has become one of the objectives of the educational institution as a basic element for a comprehensive training and on the students live. High correlation between the quality of teaching, school success and the success of education have been demonstrated in different studies. In this communication we present some concepts of quality that are used most commonly in education as well as an analysis of the different systems or indicators to be assessed in the educational system, and a review of different models of educational assessment. Focus on teachers evaluation and the quality of teaching function. In this analysis we present legal aspects (which current law says) and practical (what the authors say that oneself must evaluate the role of teacher). There are also different techniques or methods of teacher evaluation and assessment, providing more and less positive.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno