Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estudi de cas sobre perspectives de gènere en els debats virtuals

  • Autores: Albert Gras Martí, Elizabeth Mora Torres, Miguel Leonardo López M.
  • Localización: Feminismo/s, ISSN-e 1989-9998, ISSN 1696-8166, Nº. 14, 2009 (Ejemplar dedicado a: Género y nuevas tecnologías de la información y la comunicación / coord. por Eva Espinar Ruiz), págs. 71-86
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Case study on gender perspectives in virtual debates
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Una eina eficaç per a la innovació docent són els entorns de gestió d'aprenentatges, com ara l'aula virtual Moodle de tic@'t. Els espais virtuals faciliten la interacció, i en particular els debats, entre alumnes de totes les edats i amb diferents experiències educatives o professionals. En aquest estudi de cas sobre la perspectiva de gènere en debats virtuals, comprovem que les dones es mouen amb més facilitat per entorns virtuals, en ensenyaments no presencials, i les seues participacions en fòrums de debat estan més ben estructurades. Les dones es comuniquen millor en línia, amb major facilitat i millor suport documental, i són més capaços d'organitzar-se i de planificar el seu estudi. Les habilitats bàsiques d'autoregulació i de maneig dels temps sembla que estan poc desenvolupades en el cas dels homes joves, especialment en comparació amb les dones.

    • English

      Environments for learning management, such as the virtual classroom Moodle de tic@'t, are effective tools for teaching innovation. Virtual spaces facilitate interaction, and in particular the discussions, among studens of all ages and with different educational or professional experiences. In this case study on gender in virtual debates, we see that women move easier in virtual environment and their participations in dicussion forums are better structured. Women communicate better online, more easily and with a better documentary support. They are more effective in organizing and planning their study. Basic skills of self and time management appear to be underdeveloped in the case of young men, especially in comparison with women.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno