Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Gendered and sexed geographies of/in a graduate classroom

  • Autores: Catherine Nash
  • Localización: Documents d'anàlisi geogràfica, ISSN-e 2014-4512, ISSN 0212-1573, Vol. 56, Nº 2, 2010, págs. 287-304
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Fa vint anys que les geògrafes feministes i radicals vam alentar membres de la disciplina a introduir críticament qüestions de gènere i sexualitat en la recerca, la vida acadèmica i la classe.

      Les classes, com a espais geogràfics, estan determinades pel gènere, la classe social i el sexe en formes particulars dins les relacions de poder. A través de la pedagogia feminista contemporània en geografia, faig una reflexió crítica d�una situació inesperada que va sorgir en un curs sobre temes de justícia social en una universitat nord-americana. En els treballs de curs, els comentaris de l�alumnat reflectien unes expectatives generitzades i sexualitzades particulars que sorgien, en part, del tipus de classe i del contingut del curs. En aquest article, hi examino com les meves experiències en aquest curs il·lustren que els intents de generitzar, sexualitzar i «alternativitzar» la classe de geografia han topat amb èxits i contratemps que reflecteixen unes circumstàncies històriques i de context particulars.

    • English

      Over 20 years ago, feminist and radical geographers urged members of the discipline to critically engage with questions of gender and sexuality in our research, in academic life and in the classroom. Classrooms, as geographical spaces are gendered, classed and sexualized in particular ways within power relations. Drawing on contemporary feminist pedagogies in geography, I critically reflect on an unexpected situation that arose in a North Ame - rican Graduate course on social justice issues. In written course evaluations, student comments reflected a particularly gendered and sexualised set of expectations that stemmed, in part, from the nature of the classroom setting and the course content. In this paper, I examine how my experiences in this course illustrate that attempts to «gender», «sex» and «queer» the geography classroom have met with successes and setbacks that reflect particular historical and contextual circumstances.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno