Muchos Jesuitas que vivieron en o que viajaron por países musulmanes de Asia durante los siglos XVI y XVII llevaban trajes típicamente musulmanes como turbantes y túnicas. No se trataba de un juego como en la fiesta de Moros y Cristianos, sino de una necesidad absoluta en peligrosas misiones.
Se examinan tres casos:
1/Antonio de Andrade y Francisco de Azevedo que viajaron por tierras del Gran Mogol para alcanzar el Tíbet (1624-1640).
2/Bento de Góis que asumió con éxito la identidad de un maestro sufí en Xinjiang y Gansu (1603-1607).
3/Francisco de Georgis que fue incapaz de practicar tal engaño y prefirió el martirio (1595).
Many Jesuits who lived in or travelled to Muslim countries of Asia during the 16th or 17th century, wore typically Muslim clothing, as turbans and tunics. It was not a matter of fancy disguise, as it is done in the old Iberian feast of Moors and Christians [Fiesta de Moros y Cristianos), but as an absolute need in hazardous missions.
Three cases are considered:
1/ Antonio de Andrade and Francisco de Azevedo who travelled through the kingdom of the Great Mogul to reach Tibet (1624-1640).
2/ Bento de Gois, who successfully took on the identity of a Sufi master in Xinjiang and Gansu (1603-1607).
3/ Francisco de Georgis who had been really unable to practise such deception and preferred martyrdom (Massawa, 1595).
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