Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Els sectors sense ànim de lucre poden obtenir una millor qualitat?

  • Autores: Raymond Gradus, Pierre Koning
  • Localización: Diàlegs: revista d'estudis polítics i socials, ISSN 1138-9850, Vol. 11, Nº. 42, 2008, págs. 91-104
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • May the non-profit sectors obtain a better quality?
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • català

      Holanda disposa d'un sector sense ànim de lucre relativament important. Quin és el paper d'aquest tipus d'organitzacions a la nostra societat, quina és la seva raó de ser i en quina situació es troben actualment són algunos de les preguntes que intenta respondre l'article de Raymond Gradus. Tot aprofundint en el fenomen del donated labour, moment en qué les organitzacions sense ànim de lucre marquen una "diferéncia" respecte a les empreses orientades al benefici, l'autor analitza com aquest ti-pus de sectors pot aconseguir un valor afegit si disposa d'una missió inequívoca i creíble oferint una qualitat superior o dirigintse a grups vulnerables. Només així els sectors sense ànim de lucre aconsegueixen una bona reputació que els col�loca en disposició d'atreure col·laboradors motivats de manera intrínseca. Tanmateix, en la pràctica, hi ha el perill que entitats sense ànim de lucre no solament atreguin aquesta classe de persones, sinó també col·laboradors sense cap missió· En aquest cas, la seva qualitat es pot veure perjudicada i poden perdre la bona reputació· L'article dóna per suposat que aquesta hipótesi ha estat acceptada pel sector, i apunta la possibilitat d'un canvi de matís en el govern de les empreses socials i en el seu objectiu final.

    • English

      Holland has a relatively important non-profit sector· Which is the role of this type of organisation in our society? which is their raison d'étre? and in which situation are they in at the moment? are some of the questions that the article by Raymond Gradus tries to answer· While going into detail in the phenomenon of donated labour, the moment when the non-profit organisations mark a "difference" with regard to the companies aimed at profitability, the author analyses how this type of sector may achieve an added value if they have an unmistakable and believable mission offering a higher quality or by targeting vulnerable groups· Only in this way do the non-profit sectors obtain a good reputation that places them in a position of attracting intrinsically motivated collaborators· Nevertheless, in practice, the danger exists that non-profit organisations not only attract this type of people, but also collaborators without a mission· In this case, the quality may be damaged and the good reputation may be lost· The article takes for granted that this hypothesis was accepted by the sector and points out the possibility of a change of nuance in the government of social companies and their final objective.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno