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Resumen de Reglamentos gubernativos y normas municipales

Francisco Velasco Caballero

  • español

    De la garantía constitucional de autonomía local deriva el poder de dictar normas por las entidades locales. Esas normas están sometidas jerárquicamente a la ley, estatal o autonómica. Pero la Constitución no determina la posición institucional de las normas locales respecto de los reglamentos gubernativos, del Estado o de cada Comunidad Autónoma.

    Es la ley, caso a caso, quien determina la posición de las normas locales en cada materia. De acuerdo con el Derecho positivo y la jurisprudencia, la articulación de normas locales y reglamentos gubernativos puede ser mediante criterios de jerarquía (superioridad del reglamento), competencia (asignación de un ámbito específi co de regulación a cada tipo de norma infralegal) o simple primacía aplicativa (preferencia aplicativa del reglamento o norma local, en caso de concurrencia). A falta de una regulación legal expresa se puede considerar que el art. 4.1 a) LBRL ha optado por la primacía aplicativa de la norma local

  • euskara

    Konstituzioak bermatzen duen toki-autonomiatik dator toki-erakundeek arauak emateko duten ahalmena Arau horiek, hierarkia aldetik, legearen mende daude, estatukoa edo autonomikoa. Baina Konstituzioak ez du zehazten toki-arauen maila instituzionala gobernuarautegien aldean, horiek Estatuarenak edo Autonomia Erkidegoarenak izan. Legea da kasuan kasuko toki-arauen maila zehazten duena, gai bakoitzean. Zuzenbide positiboaren eta jurisprudentziaren arabera, toki-arauen eta gobernu-arautegien arteko artikulazioa irizpide hauen bidez egin daiteke: Hierarkia (arautegiaren nagusitasuna), eskumena (arautzeko esparru espezifikoa ematea lege azpiko arau mota bakoitzari) edo aplikatzeko lehentasuna (araudia edo toki-araua aplikatzeko lehentasuna, konkurrentzia dagoenean). Berariazko araubiderik ez badago, kontuan har daiteke toki-araubidearen oinarrien Legeak toki-araua aplikatzeko lehentasuna hobesten duela.


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