Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El paper de l'educació matemàtica a l'aula: un repte per al segle XXI

  • Autores: Núria Simó Gil
  • Localización: Temps d’Educació, ISSN 0214-7351, Nº 26, 2002, págs. 383-406
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • El debat sobre l’educació matemàtica és un procés obert. Al llarg delsegle XX, la comunitat científica ha buscat respostes a la pregunta de qui-nes matemàtiques cal ensenyar i aprendre a l’educació obligatòria en dife-rents moments socials i culturals. En l’actualitat, el consens a l’entorn delcontingut de l’educació matemàtica a Occident és ampli. Malgrat tot, elrepte més important està lligat als canvis curriculars que, en la pràctica edu-cativa, poden promoure que les matemàtiques a l’aula s’ensenyin i s’apren-guin de forma diferent. A continuació us proposem un recorregut històric através de diferents propostes de l’educació matemàtica al llarg del segle XXque s’han establert com a referents per al desenvolupament curricular deles matemàtiques a l’escolarització obligatòria. L’article finalitza amb la refle-xió sobre alguns aspectes que seria necessari considerar per replantejar laproximitat entre els continguts matemàtics planificats i la pràctica matemà-tica a l’aula.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno