Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Formación profesional, trabajo y escuela: la "desinversión" como experiencia o las atribuciones de nuevos sentidos

  • Autores: María Belén Pascual Barrio, Dinora Tereza Zucchetti
  • Localización: Educació i cultura: Revista mallorquina de pedagogia, ISSN 0212-3169, Nº 19, 2006-2007, págs. 39-45
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • Vocational Training, Work and Schools: Personal Dislocation as an Experience or Attributing New Meanings
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      This article discusses the overlapping relationship among some experiences of work, education and vocational training programmes by young people from families of a low social and economic level who live in urban areas in a state of deterioration. In research studies conducted over the last eight years, social groups with these characteristics were studied in settings as different as New Hamburg and Palma de Mallorca. The paper aims to show how these young people have passed through vocational training programmes in the employment world and in schools, facing the dilemma of belonging and not belonging, and experiencing a strategy of inclusion in schools that generates alienation.

    • català

      El present article pretén discutir la imbricada relació d’algunes experiències de treball, educació i formació professional viscudes per joves que pertanyen a famílies amb un baix nivell socioeconòmic i residents en zones urbanes degradades. En investigacions realitzades els darrers vuit anys hem estudiat aquest grup social en entorns tan diferents com Novo Hamburgo i Palma. Pretenem mostrar com aquests joves han transitat per experiències de formació/educació professional, en el món del treball i en l’àmbit de l’escola convivint amb els dilemes de pertànyer-hi i no pertànyer-hi, experimentant la creixent precarització de la feina i la inclusió excloent a l’escola.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno