Maria Antònia Cano Ivorra, Sandra Montserrat Buendia, Francesc Xavier Giner, Joan Antoni Montoya Abat, Dari Escandell Maestre
Més del 25% de l’alumnat dels estudis de Mestre de la Facultat d’Educació de la Universitat d’Alacant té un coneixement del valencià molt precari. Bé, perquè no ha estudiat mai valencià (ha estat exempt perquè prové de les tres comarques castellanoparlants, Baix Segura, Vinalopó Mitjà i Alt Vinalopó), o bé, perquè l’ha estudiat solament com a assignatura en un context de predomini lingüístic castellà (Elda, Villena, Oriola, Torevella, Asp, Saix, Callosa de Segura…) o sociolingüísticament molt castellanitzat (Alacant, St. Vicent del Raspeig, Elx, Benidorm, Petrer…).
La necessitat doncs, de reforçar i millorar l’aprenentatge de la llengua per part d’aquest alumnes és un dels motius pel qual el professorat del Departament del Filologia Catalana que treballa a la Facultat d’Educació ha decidit posar en marxa el programa Tàndems de llengua, seguint el model del “Voluntariat lingüístic”, a partir d’una metodologia d’ensenyament col·laboratiu, en què l’alumnat s’implica com a mestre en el procés d’ensenyament-aprenentatge de les habilitats orals.
Aquesta pràctica s’inclou en el marc de la Xarxa Mestre-Educa, en la qual participa el professorat de magisteri de primer curs. En aquest segon any de funcionament d’aquest grup de treball ens hem proposat implementar un dels apartats d’activitats pràctiques que vam proposar en la guia docent de Llengua Catalana, elaborada el curs passat.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados