La ficción basada en la máscara ha encontrado en la serialidad televisiva un formato único de expansión de un humor trasgresor y carnavalesco. El autor hace un breve recorrido por los principales programas satíricos de la historia de la televisión como Spitting Image o Les guignols de l’info, hasta llegar a Polònia, espacio que se emite en Televisió de Catalunya y que dirige Toni Soler. En el texto se examina la fór-mula de éxito y las características principales de este programa de la parrilla televisiva catalana según las variables siguientes: la transferencia, la presencia del doble, el pacto de silencio y el cuerpo mutante.
La ficció basada en la màscara ha trobat en la serialitat televisiva un format únic d’expansió d’un humor transgressor i carnavelesc. L’autor fa un breu recorregut pels principals programes satírics de la història de la televisió com ara Spitting Image o Les guignols de l’info, fins arribar a Polònia, espai que s’emet a Televisió de Catalunya i que dirigeix Toni Soler. Al text s’examina la fórmula d’èxit i les característiques principals d’aquest programa de la graella televisiva catalana segons les variables següents: la transferència, la presència del doble, el pacte de silenci i el cos mutant.
Mask-based fiction has found in television serials a unique spreading format of a transgressor and carnival-like humour. The author goes briefly through the main satirical programmes of television history, such as Spitting Image or Les guignols de l’Info, up to Polònia, a television show directed by Toni Soler and broadcasted by Televisió de Catalunya.
Throughout the text it is examined the formula for success and the main characteristics of this programme of the Catalan television schedule, according to the following variables: the transference, the presence of the double, the pact of silence, and the mutating body.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados