Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Alfabetizació, cultura escrita i classes populars a l'època contemporània

    1. [1] Universitat de Barcelona

      Universitat de Barcelona

      Barcelona, España

  • Localización: Butlletí de la Societat Catalana d'Estudis Històrics, ISSN 0213-6791, Nº. 16, 2006, págs. 113-132
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest article se centra en l’estudi de la relació de les classes populars amb la cultura escrita a l’època contemporània. Els exemples que s’exposen es refereixen bàsicament a la ciutat de Reus al segle XIX, tot i que també hi ha altres referències. En un primer moment s’estudia l’accés de les classes populars a la cultura escrita a través de l’escola. També hi ha una anàlisi d’alguns àmbits extraacadèmics on hom pot obtenir els mecanismes per accedir a la lectura i l’escriptura. Entre ells s’han escollit les associacions i les presons. Finalment, s’analitzen alguns testimonis escrits de les classes populars.

    • English

      This article is a study of the relation between the popular classes and the written culture in the early modern epoch. The examples that are exposed refer basically to Reus’s city in the 19th century, though also there are other references. First the study refers to the access of popular classes to the written culture across the school. There is also an analysis of some non academic sites where it was possible to accede to the reading and writing mechanisms. Between them the associations and the jails have been chosen. Finally some written testimonies of the popular classes are analyzed.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno