Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La "globalització" cultural: una perspectiva des de la sociologia de la cultura del món de la infancia i la primera adolescència

  • Autores: Ana María Munar Chacartegui, Bartomeu Mulet i Trobat
  • Localización: Taula: Quaderns de pensament, ISSN 0214-6657, Nº 35-36, 2001, págs. 93-104
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Aquest article analitzarà com la globalització actua dins el món cultural i en el procés de socialització que es dóna a la infància i adolescència. L’impacte del fenomen anomenat globalització és molt ample, i ha estat analitzat principalment en els seus àmbits econòmics i polítics. El nostre objectiu és mirar-ne els efectes dins el món cultural dels més joves. El procés d’homogeneïtzació, que, com veurem, és part important del procés de globalització, té uns efectes dins el món cultural dels infants i adolescents modificant la manera en què aquests entenen i observen la realitat que els envolta. Les noves tecnologies i els mitjans audiovisuals, molts dels quals sense cap tipus de referència territorial, fan un paper cada vegada més important a la vida quotidiana. Aquests àmbits són portadors de valors, històries i missatges que conformen l’espai del nostre món cultural.

    • English

      This article analyses the socialisation process of children and teenagers and it confronts it with the impact of the phenomenon called «globalisation». Our goal is to look at its effects on the cultural world of the youngest people. The homogenisation and the cultural standardisation is an important part of the globalisation process, and they have consequences in children’s and teenager’s culture transforming the way they understand and look at the reality (symbolic, virtual, daily...), that surrounds them. We introduce some new sociological concepts necessary to cope with the globalised society and look at how new technologies and the audiovisuals media, plenty of them without any kind of territorial references, play an each time more important role in daily life. These fields have values, histories and messages that shape our cultural world and places them in the logic of the capitalist, commercial and consumerist development.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno