Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


El Paper del mercat en la concreció del currículum durant les primeres quatre dècades del segle XX: culturalisme, activisme i progressisme en les propostes editorials per a l'ensenyament de la geografia

  • Autores: Alberto Luis Gómez, Jesús Romero Morante
  • Localización: Educació i història: Revista d'història de l'educació, ISSN-e 2013-9632, ISSN 1134-0258, Nº. 8, 2005 (Ejemplar dedicado a: L'escola rural al segle XX), págs. 206-246
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En el context de les propostes fetes des de diversos àmbits ¿legislatiu, acadèmic, inspecció, etc.¿ per tal de millorar l¿ensenyament de diferents matèries, es presta especial atenció a l¿important paper exercit per diferents editorials com a agents de concreció curricular al llarg d¿un període en el qual, pel que fa al nivell primari, encara no s¿havien promulgat qüestionaris oficials. Després d¿unes breus consideracions introductòries sobre les connexions existents entre l¿absència de regulacions administratives i l¿aparició d¿iniciatives comercials, ens ocupem del contingut de set propostes per a l¿ensenyament de la geografia publicades entre 1903 (els programes de M. Chico Suárez) i 1932 (les «línies de desenvolupament» de J. García, M. Hernanz i D. Bayón per tractar a l¿escola problemes de la vida quotidiana). L¿anàlisi dels seus aspectes més destacats ens permet il·luminar el lent, interessant i no absent de contradiccions procés de renovació d¿una institució escolar com l¿espanyola en la qual, habitualment, discursos, pràctiques escolars i l¿ús cívic del que s¿havia après després d¿un període d¿escolarització tenia una escassa connexió.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno