Logroño, España
Este artículo analiza cómo diferentes metáforas (ACQUIESCENCE IS SWALLOWING, INTELLIGENCE IS LIGHT, A CHILD IS HOPE OF CHANGE AND RENEWAL, DARKNESS IS A COVER, AND POWERFUL IS WITTY) pueden dar cuenta de la interpretación y el significado básicos de varios cuentos de hadas y mitos populares. También, ofrecemos la posibilidad de clasificar cuentos según la metáfora básica o la combinación de metáforas que contienen. Además, exploramos de qué modos las metáforas objeto de estudio nos permiten explicar parte de lo increíble de los cuentos. Finalmente, proponemos que estas metáforas, dada su fuerte base experiencial, pueden haber contribuido a una transmisión más fácil de los cuentos tradicionales (ya que sería más simple memorizar sus patrones básicos) y a hacer los cuentos semejantes en diferentes contextos socioculturales.
: This paper studies how several metaphors (namely: ACQUIESCENCE IS SWALLOWING, INTELLIGENCE IS LIGHT, A CHILD IS HOPE OF CHANGE AND RENEWAL, DARKNESS IS A COVER, AND POWERFUL IS WITTY) are able to account for the basic meaning and interpretation of several popular tales and myths. Besides, we offer the possibility of classifying tales according either to the basic metaphor they contain or to the combination of metaphors that may comprise them. Additionally, the paper explores in what ways the metaphors under scrutiny allow us to explain some of the uncanny elements of tales. Finally, we suggest that these metaphors, because of their strong experiential grounding, may have contributed to an easier transmission of many fairy tales (as it would be easier to memorise their basic patterns), and also to make tales alike in different socio-cultural settings
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