Haurraren garapen psikogenetikoaren etapen agerpenarekin has ten dugu artiklllua:aro sentsoriomotorra, aro preoperatorioa, operazio konkretuen aroa eta aro forma la. Eboluzio IlOnetan zehar, garapen intelektualaren, afektiboaren eta moralaren arteko paralelismoak agertzen ditugu. Ondoren, Piageten teoriaren ideia gidaria aurkezten dUgll, zeinaren arabera ikaskuntza eraikzmtzan oinarritzen den, eta ez halltematean, eta ezinbestekotasllnean oinarritutako dedukzioa probabilitatean oinarritutako orokortzetik bereizi egiten dugll. ¡arraian, llallrraren etapa psikogenetikoen eta zientziaren historiako etapen arteko paralelismoen kasll batzuk aurkezten dira, hala nola, impetusaren teoria. Denboraren, aldiberekotasunaren, abiaduraren eta indarraren nozioak ere aztertzen dira. Logikaren eta matematikaren epistemologiari buruz gogoeta batzllk egiten dira eta espazioaren eta geometriaren epistemologiari dagokionez, kontzeptu topologikoen, proiektoen eta eukidiarren garapen alderdi psikogenetikoa eta historiko-kritikoa, eta beren arteko paralelismoak, agertzen dira. Paradigmak edo marko epistemikoak haurraren garapen kognitiboan eta pentsamenduaren eboluzioan duen eraginaren azterketa ere egiten da. Artikulua amaitzeko, Piageten teoriaren berrrikuspenaren puntu batzuk agertzen dira.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados