Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Los avatares de Lorelei: La identidad nacional de Marlene Dietrich desde Weimar hasta la Segunda Guerra Mundial

  • Autores: Hilaria Loyo Gómez
  • Localización: Archivos de la filmoteca: revista de estudios históricos sobre la imagen, ISSN 0214-6606, Nº 40, 2002 (Ejemplar dedicado a: Jardiel y el cine), págs. 108-125
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • The Ups and Downs of Lorelei: The National Identity of Marlene Dietrich from Weimar to World War II
  • Enlaces
  • Resumen
    • Taking into account a non-essentialist notion of national identity, this paper analyses Marlene Dietrich’s Germanness as constructed through filmic and extra-filmic discourses. Using Der blaue Engel (The Blue Angel, J. von Sternberg, 1930) as a starting point of her stardom, and then considering the discourses surrounding the star in the next stage of her career in Hollywood, I show how Dietrich’s ethnic mark serves to displace into a foreign realm those aspects of modern consumerism that challenge the myths on which the national identities of Germany and the U.S.A. are based.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno