La cuestión de si el arte nos proporciona conocimiento no es nueva, sino que entronca con las reflexiones más antiguas en la teoría del arte. Sin embargo, contemporáneamente ha cobrado una gran importancia en los debates estéticos, porque buena parte del valor del arte se juega en la respuesta que se dé a esta cuestión. En el presente trabajo distinguimos dos preguntas: la epistémica (¿puede el arte proporcionar conocimiento) y la estética (si el arte proporciona conocimiento, ¿incrementa eso su valor como arte?), y exponemos los argumentos cognitivistas y los anticognitivistas más importantes, tanto del ámbito anglosajón como del denominado continental.
The question of whether art provides knowledge is not a new one, but goes back to the beginning and is one of the oldest reflections of art theory. Notwithstanding, it has become an important topic in contemporary aesthetic debates, since the issue of the value of art has much to do with the answer we give to this question. In this work, we seek to distinguish between two questions: the epistemic one (can art provide knowledge?) and the aesthetic one (if art provides knowledge, does that determine in any way its aesthetic value?). We also seek to expose the most important cognitivist and anticognitivist arguments, of both the anglo-saxon and the.
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