L'acte de parla de l'oferta és un acte comissiu que fonamentalment comunica cortesia positiva. No obstant això, aquest acte de parla mostra un doble vesssant, ja que també pot representar una amenaça per a la imatge pública del destinatari. El patró ambivalent d'aquest acte de parla fa que s'usin diferents estratègies comunicatives, que bàsicament es dirigeixen a suavitzar el caràcter amenaçador de l'oferta. A vegades, aquestes estratègies s'orienten cap a la imatge pública positiva, com pot observar-se en el cas de les construccions imperativess. En altres casos, s'utilitzen estratègies enfocades a la imatge pública negativa, com hem pogut comprovar principalment amb les construccions interrogatives. Totes aquestes estratègies van encaminades a mantenir l'equilibri de l'intercanvi comunicatiu.
The speech act of offering is a commissive act that basically shows positive politeness. Nevertheless, this speech act may also represent a threat to the participants' public self-image, or their face wants. The ambivalence of the offer has an effect on the communicative strategies used in the interaction. Some of these strategies will be concerned with the person's positive face, as may be seen in the case of imperatives. Others will be oriented to the person's negative face, showing deference, as we can appreciate mainly in interrogative utterances. In sum, most of these strategies will attempt to respect the face wants of those taking part in social interaction
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados