Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Los padres terribles: trayectorias singulares en el cine francés de la Cuarta República

  • Autores: Imanol Zumalde Arregui, Santos Zunzunegui Díez
  • Localización: Nosferatu: Revista de cine, ISSN 1131-9372, Nº. 48-49, 2005 (Ejemplar dedicado a: Cine francés 1945-1959. De la posguerra a la Nouvelle Vague / coord. por Jesús Angulo, José Enrique Monterde), págs. 89-106
  • Idioma: español
  • Títulos paralelos:
    • The wild parents: unusual careers in the French cinema of the fourth republic
  • Texto completo no disponible (Saber más ...)
  • Resumen
    • Although French movies from the post-war period were largely of the Saturday night type with little aesthetical punch, we mustn´t forget the presence of the big filmmakers who made a large part of their work during this period. Like the beads on a necklace, the authors break down and analyse -based on the above-mentioned premise- the meaning of the theory and work methods of Robert Bresson (the role of the actors, the acting, the "mise-en-scène" ...), the characteristics of Cocteau´s "narcissist cinema" or the groundbreaking tendency of Roquier or Malraux, ending with an examination of the work and style of three key filmmakers from the period: Becker, Melville and Leenhardt.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno