Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


La Il.lustració i el seu utilitarisme educatiu: La qüestió de les Ciènces útils

  • Autores: Bartomeu Mulet i Trobat
  • Localización: Taula: Quaderns de pensament, ISSN 0214-6657, Nº 31-32, 1999 (Ejemplar dedicado a: Homenatge a Emilio LLedó), págs. 89-94
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest escrit preten esser una reflexió sobre com es va digerir el fenómen de la Il·lustració a dues realitats diferentes com eren les de Berlin i de Ciutat de Mallorca, en relació als estudis científics (Física i Química, Ciencies Naturals, Matematiques, etc). Universitat de Berlin, Universitat Literària i Institut Balear en els inicis del XIX. Per tant ens refenm a la culminació de tot un procés econòmic, polític i socio-cultural i entram en els inicis de la societat burgesa decimonònica.

    • English

      In this work we present a reflection on how the Enlightenment phenomenon was assimilated in two different places, Berlin and Ciutat de Mallorca, with two different realities. We will paid attention on different aspects related with the scientific studies like Physics, Chemistry, Natural Sciences, Mathematics, etc. The situation at the starting of the XIX century of the University of Berlin, the Universitat Literaria and the Institut Balear will be studied. We will refer to the culrnination of an ecoaomic, political and socio-cultural process and to the beginning of the nineteenth-century bourgeois society


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno