Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Cursos de TIC per al professorat: anàlisi comparatiu de les modalitats presencial, semipresencial i no presencial

  • Autores: Marisa Cano Villalba, Carlos Cano Valero, Albert Gras Martí
  • Localización: REEC: Revista electrónica de enseñanza de las ciencias, ISSN-e 1579-1513, Vol. 3, Nº. 1, 2004
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Descrivim el disseny, l'anàlisi i l'avaluació de cursos de formacióen Tecnologies de la Informació i de la Comunicació (TIC) per a professorsde secundària i de batxillerat, basats en tres modalitats: presencial (P),semipresencial (SP), i totalment no presencial (NP). En els cursos s'usa laplataforma de teleformació MicroC@mpus (MC) de la Universitat d'Alacant(UA), a la qual s'accedeix via Internet. Es van obtenir dades sobre elscursos mitjançant qüestionaris d'opinió i entrevistes semiestructurades.Analitzem en termes comparatius el desenvolupament de les tres modalitatsde curs, incloent el grau de satisfacció dels participants pel que fa al'estructura del curs, els continguts i la plataforma de treball. La modalitatNP, tot i ser la més exigent, pot resultar molt profitosa per als contingutsTIC. Un estudi de cas mostra les limitacions pedagògiques de les recerquespoc profundes de documentació per Internet. S'inclouen també algunespropostes per a futures experiències educatives en aquestes línies. Lametodologia emprada i bona part dels continguts dels cursos, així com elsresultats del treball són aplicables a professorat de qualsevol àrea deconeixement. La descripció i l'anàlisi dels continguts concrets dels cursos esdeixa per a una propera comunicació.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno