En fer un breu repas deis treballs publicats en época recent a les re-vistes especialitzades etnomusicol6giques ens adonem de seguida de la gran diversificació d'interessos que reflecteix I'actual investigació. Al cos-tat de tematiques que posseeixen ja una s61ida tradició en la disciplina com, per exemple, I'analisi formal, I'oralitat, I'estudi deis instruments musi-cals (organologia) o la baladística, no hi manquen pas estudis centrats en les músiques populars, tal com es presenten en les societats postindus-trials, en els paisatges sonors, en els pracessos de transculturació i glo-balització en els quals la música constitueix també un poderós agent ac-tiu, etc. La vida musical deis ambits rurals o de societats de dimensions re-du'ides que encara es puguin trabar més o menys al marge de la civilitza-ció occidental, continua interessant a l'etnomusic6Ieg, per6 aquest també s'ha deixat seduir per I'interés de conéixer la dinamica de les practiques musicals a les grans ciutats, en els nostres conservatoris o en la relació que podem establir entre música i els mitjans de comunicació actuals. Evi-dentment, els objectius de I'etnomusicologia contemporania ja no són els mateixos de quan s'anomenava musicologia comparada
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados