Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Analfabetismo funcional: una alternativa superadora

Juan Jiménez Castillo

  • català

    Aquest article reclama l’atenció sobre un tema que hom creia privatiu dels països del Tercer Món: l’analfabetisme funcional. Estudis i investigacions evidencien que també persisteix als països desenvolupats i sempre incidint en els col·lectius desfavorits, per als quals l’escola passa sense rellevància o, més ben dit, amb la rellevància d’evidenciar-ne tots els dèficits.

    Exposam algunes conjectures a tall d’explicació del dèficit escolar en relació amb l’analfabetisme funcional i una alternativa superadora.

  • English

    This work focuses on a topic believed to pertain exclusively to third world countries: functional illiteracy. Research and studies prove that it also persists in developed countries, affecting deprived communities to whom schooling carries no relevance, or rather the relevance of revealing all their deficiencies.

    Hence, this paper presents several hypotheses to explain educational deficiencies related to illiteracy and an alternative to overcome them.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus