Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Resumen de Ciudadanía: saberes y opiniones de actores escolares

Carlos Eduardo Valderrama Higuera

  • català

    Aquest article es divideix en tres parts. En primer lloc es presenta breument la idea que en els escenaris de les transformacions socials sembla que existeix el consens respecte al fet que el concepte clàssic de ciutadania ja no serveix ni per comprendre els processos socials ni per orientar-los, per la qual cosa és necessari pensar l’educació del ciutadà de manera diferent. En segon lloc, es presenten uns resultats d’etnografies referides als discursos (sabers i opinions) dels actors escolars entorn de la noció de ciutadania, realitzades en el marc d’una recerca en institucions educatives de Bogotà. Finalment es fa una reflexió en termes de reptes que, en aquest escenari de transformacions de la societat i de caràcter dels discursos dels actors escolars, es plantegen als sistemes educatius.

  • English

    This article is divided into three sections, the first of which presents the idea that there appears to be a consensus nowadays in the arena of a transforming society about the uselessness of the classical concept of citizenship when trying to understand or address social processes. Consequently, a need has arisen to extend this concept and consider citizen education from a different point of view. The second section presents the results drawn from the ethnological discourse (knowledge and opinions) of school participants on the notion of citizenship within the framework of a research project conducted in schools in Bogotá. Finally, reflections are expressed on the challenges facing the education system within the arena of social transformations and the nature of school participants’ discourse.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus