Represented through a table lamp, Pixar Animation Studios has become a popular and economic reference in the animation cinema of the 21st century. Based on the methodology of semiotic analysis, the following research work has two main objectives: firstly, it is intended to carry out research oriented to popularization through films and themes known to the general public. To achieve this, and as a second objective, the allegorical character offered by Pixar films, which are tangible to the average film viewer, will be analyzed. In this way, the media manipulation, hate speech and critique that the films pose around the society in which we live will be investigated. To carry out this idea, it has been decided to analyze Cars 2 by filmmaker Jhon Lasseter, one of the most important members of the studio.
Idazmahaiko lanpara baten bitartez irudikatuta, Pixar Animation Studios XXI. mendeko animaziozko zinemaren erreferente popular eta ekonomiko bihurtu da. Semiotika metodologiatzat baliatuz, ikerketalan honek bi helburu nagusi planteatzen ditu: hasteko eta behin, irakurle eta ikusle ororentzat ezagunak diren filma eta gaiak landuko dituen ikerketa bat egin nahi da. Hori lortzeko, eta bigarren helburutzat, ohiko zinema-ikuslearentzat ukigarriak diren Pixarren filmek plazaratzen duten izaera alegorikoa kontuan izan eta bizi garen gizartearen inguruan irudikatzen diren manipulazio mediatikoa, gorroto-diskurtsoa eta gizarte-kritika aztertuko dira. Ideia hau aurrera eramateko estudioko buru garrantzitsuenetako bat izan zen John Lasseter zinemagileak 2011n zuzendutako Cars 2 filma aukeratu da.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados