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Evolución de la investigación sobre les actitúes llingüístiques n’Asturies: una revisión sistemática

    1. [1] Universidad de Oviedo

      Universidad de Oviedo

      Oviedo, España

  • Localización: Lletres asturianes: Boletín Oficial de l'Academia de la Llingua Asturiana, ISSN-e 2174-9612, ISSN 0212-0534, Nº. 133, 2025, págs. 42-58
  • Idioma: asturiano
  • Títulos paralelos:
    • Evolución de la investigación sobre las actitudes lingüísticas en Asturias: una revisión sistemática
    • Evolution of research on linguistic attitudes in Asturias: a systematic review
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Este estudio presenta una revisión sistemática de la investigación sobre las actitudes lingüísticas en Asturiea desde la década de 1980 hasta la actualidad. El análisis se centra en el papel de las actitudes lingüísticas en el ámbito educativo y su impacto en la percepción del asturiano y las lenguas con las que coexiste. En este sentido, se revisan estudios empíricos, fundamentalmente, sobre la enseñanza del asturiano (aunque también algunos vinculados a la enseñanza del eonaviego y, mismamente, al inglés), tomando como referencia las actitudes del alumnado y del profesorado, así como la relación entre actitudes lingüísticas y multilingüismo. Los resultados destacan que la enseñanza del asturiano tiene un impacto positivo en la percepción y valoración de la lengua, además de correlacionar con una actitud favorable hacia el multilingüismo. Así mismo, el estudio identifica una evolución en las metodologías de investigación, desde enfoques cuantitativos iniciales hacia métodos mixtos y cualitativos más actuales. A pesar de los avances en la investigación, persisten desafíos como la falta de estudios longitudinales y comparativos con otras comunidades bilingües. Se concluye que es fundamental continuar investigando las actitudes lingüísticas en Asturias para fortalecer la enseñanza del asturiano y su reconocimiento social.

    • English

      This study provides a systematic review of research on language attitudes in Asturias from the 1980s to the present. The analysis focuses on the role of linguistic attitudes in education and their impact on perceptions of Asturian, Spanish, and other languages in the region. Empirical studies on Asturian language education, student and teacher attitudes, and the relationship between language attitudes and multilingualism were examined. Findings indicate that Asturian language instruction positively influences perceptions and appreciation of the language while correlating with favorable attitudes toward multilingualism. The study also identifies an evolution in research methodologies, transitioning from early quantitative approaches to more recent mixed-methods and qualitative studies. Despite advancements, challenges remain, including the lack of longitudinal studies and comparative analyses with other bilingual communities. The study concludes that continued research on linguistic attitudes in Asturias is essential for strengthening Asturian language education and enhancing its social recognition.

    • asturianu

      Esti estudiu presenta una revisión sistemática de la investigación sobre les actitúes llingüístiques n’Asturies dende la dómina de 1980 hasta anguaño. L’análisis céntrase nel papel de les actitúes llingüístiques nel ámbitu educativu y el so impautu na perceición del asturianu y les llingües coles que coesiste. Nesti sen, revísense estudios empíricos, fundamentalmente, sobre la enseñanza del asturianu (magar que tamién dalgunos venceyaos a la enseñanza del eonaviegu y, mesmamente, al inglés), tomando como referencia les actitúes del alumnáu y del profesoráu, asina como la rellación ente actitúes llingüístiques y multillingüismu. Los resultaos destaquen que la enseñanza del asturianu tien un impautu positivu na perceición y valoración de la llingua, amás de correllacionase con una actitú favoratible pa col multillingüismu. Asina mesmo, l’estudiu identifica una evolución nes metodoloxíes d’investigación, dende enfoques cuantitativos iniciales hacia métodos mestos y cualitativos más de recién. Magar los avances na investigación, tovía esisten desafíos como la falta d’estudios llonxitudinales y comparativos con otres comunidaes billingües. Conclúise que ye fundamental continuar investigando les actitúes llingüístiques n’Asturies pa fortalecer la enseñanza del asturianu y la so reconocencia social.


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