Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


The customers' inquiries to wine webs: relating users’ interests to wine ontological description

    1. [1] Universidad de Cádiz

      Universidad de Cádiz

      Cádiz, España

  • Localización: Círculo de lingüística aplicada a la comunicación, ISSN-e 1576-4737, Nº. 103, 2025 (Ejemplar dedicado a: Monográfico: Neología y terminología en ciencias de la salud: variación y análisis multidimensional del discurso biomédico. Aplicación al ámbito de la Salud Reproductiva para la alfabetización en salud y la igualdad de género), págs. 305-322
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

         

    • English

      In this paper we seek to analyse the wine domain with the aim at designing the knowledge representation structure that might be used by wine applications ontology-based. To do so, we have considered data from wine ontologies already on the market and have analysed the domain comparing it from a different perspective: the consumer’s. In order to do so, we have checked consumers’ most-frequent questions in blogs so that we could depict the wine map according to consumers’ needs.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno